Luk menu

Ofte stillede spørgsmål

Før et køb

Jeg vil gerne købe blomster i abonnement.
1.    Vælg abonnement på www.interflora.dk/abonnement: Du kan vælge mellem forskellige abonnementstyper, afhængig af, om du bestiller blomster for at forsøde din egen hverdag eller forkæle andre. 

2.    Vælg levering: Vælg de buketter, du vil have, fortæl os hvor de skal leveres til og hvornår de skal leveres. Du kan også skrive en hilsen, som skal vedlægges buketten.  

3.    Betal: Du opretter din egen profil, så du altid kan rette eller ændre din levering, opsige dit abonnement eller tilføje andre forkælelsesprodukter til din levering. Så går du til betaling – og så skal du ikke tænke mere over det: Vi husker blomsterne for dig. 

Du skal være over 18 år for at kunne oprette et abonnement ellers skal vi bruge dine forældres eller værges samtykke. 

Hvordan opretter jeg en brugerprofil på Interflora.dk?
Du kan oprette profil ved at klikke på ”Opret profil” . Så følger du blot de forskellige trin – det er nemt og hurtigt. Du kan også logge ind med Facebook – du skal blot følge instruktionerne på skærmen. 

Hvordan logger jeg ind?
Du skal bruge dit login (din e-mail) og et kodeord, du selv vælger. Du kan bruge dette link.

Kan jeg bestille uden at være logget ind?
Ja, det kan du godt. Hvis du køber et abonnement, bliver der automatisk oprettet en profil, som giver dig mulighed for at administrere dit abonnement og får overblik over dine ordrer. 

Kan jeg bestille pr. telefon?
Ja, du kan kontakte vores kundeservice på telefon 7777 7777 alle hverdage 8-18 og lørdag 8-12.  

Jeg vil ændre mine oplysninger?
Du kan altid ændre dine oplysninger ved at logge ind på din profil under ’MIT INTERFLORA’. 

Hvordan sikrer I den høje Interflora-kvalitet?
Hos Interflora arbejder vi med sæsonens smukkeste blomster af højeste kvalitet og alle buketter er naturligvis udvalgt og håndbundne af vores professionelle blomsterbindere. 

Under et køb

Hvor leverer I?
Vi har over 400 butikker og leverer i hele Danmark. Til ikke-brofaste øer kan det forekomme, at vi ikke leverer personligt og må bede modtageren om selv at afhente bestillingen ved færgelejet. Se en liste over butikkerne her: https://www.interflora.dk/blomster-butikker 

Jeg vil gerne angive et præcist tidspunkt hvor jeg gerne vil modtage mine blomster?
Levering på bestemte tidspunkter af dagen kan ikke loves, men vi gør selvfølgelig alt, hvad vi kan for at opfylde dine ønsker. Normalt leverer vi din blomster- eller vinhilsen inden for almindelig butiks- åbningstid. Alle leveringer til firmaadresser forsøges leveret inden kl. 16.00.

Hvornår kan jeg senest bestille?
Ved levering i de fleste større byer er det muligt at afgive bestilling frem til kl. 14.00 til levering samme dag. Ved levering til landområder og mindre byer, kan der være tilfælde, hvor vi skal have din bestilling før kl. 12.00, for at kunne levere samme dag. I givet fald kontakter vi dig. Om lørdagen skal vi som hovedregel have din bestilling inden kl. 10. 

Vi leverer dog ikke på søndage og helligdage (undtagen Mors Dag, Fars Dag og Valentins Dag).

Hvad koster leveringen?
Personlig levering og kort er inkluderet i buketprisen. 

Kan jeg ændre min leveringsdato?
Hvis du ønsker at ændre din leveringsdato, kan du gøre det ved at skrive  til os på Interflora@interflora.dk eller ringe til kundeservice 43 43 47 47 senest 2 hverdag (mandag-fredag) inden planlagt levering.  

Jeg vil gerne have leveret mine blomster fra en bestem butik.
Der kommer en liste med lokale Interflora-florister frem, undervejs i din bestilling – derfra kan du vælge din yndlingsflorist. 

Hvordan betaler jeg?
Abonnement betales med kreditkort. Det fremgår af betalingsvinduet, hvilke kreditkort der accepteres. Samtidig giver du tilladelse til, at efterfølgende betalinger trækkes automatisk fra det kreditkort, der anvendes ved købet. Hele abonnementet kan også betales på én gang. Betaling med Dankort og Visa/Dankort er gebyrfri, men der kan være betalingsgebyr på anvendelse af andre typer kreditkort. Vi trækker først pengene fra din konto efter levering af hver ordre i hele abonnementsperioden, medmindre at du har valgt at betale for alle leveringer på én gang. Der bliver sendt en faktura efter hvert træk.  Hvis en betaling ikke kan gennemføres, f.eks. hvis betalingskortet er udløbet, sender vi dig en mail så du får mulighed for at ændre kortoplysningerne. 

Kan jeg betale med faktura?
Som privatkunde kan du kun betale med kreditkort eller MobilePay.  Det er kun muligt for erhvervskunder at betale med faktura.

Er der styr på betalingssikkerheden?
Dine kortoplysninger krypteres på betalingssiderne hos DIBS, som er certificeret af Visa og MasterCard. Interflora Danmark A/S lagrer ikke følsomme kortoplysninger. Vi gemmer kun oplysninger om de sidste fire cifre i kortnummeret samt udløbsdato og korttype. På nogle typer abonnement kan der være mulighed for efterfølgende tilmelding til Betalingsservice.

Hvad gør I med mine oplysninger?
For at kunne handle på interflora.dk skal du oplyse navn, adresse, telefonnr. e-mailadresse på både modtager og afsender.
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10.
Medarbejdere hos Interflora har adgang til disse oplysninger. Oplysninger fra bestillingerne videregives ikke i markedsføringsøjemed, og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger. Vi sender muligvis en tilfredshedsundersøgelse ud med henblik på at udvikle vores produkter og services. 
For mere uddybende information bedes du kigge under punktet ’Persondatapolitik’ i handels-og-abonnementsbetingelser

Hvad med de dér cookies?
Når du besøger interflora.dk, lagres der såkaldte cookies på din computer. En cookie er en lille tekstfil, der gemmes i din browser for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Der er ingen personfølsomme oplysninger gemt i vores cookies. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Kan jeg ’skræddersy’ en buket?
Vores dygtige florister tager altid udgangspunkt i den bukettype, du har valgt i dit abonnement. Her kan du vælge mellem tre forskellige buketstørrelser, stil og forskellige farvepaletter. Det er ikke muligt at skræddersy buketterne derudover. Ved større erhvervsabonnementer får jeres virksomhed en florist tilknyttet, som kan rådgive og vejlede - dermed sikrer vi os, at I altid får det helt, som I vil have det.

Er det muligt at få buketter leveret til forskellige adresser?
Med et blomsterabonnement kan du få leveret til så mange adresser, du ønsker indenfor samme abonnement. Du kan også altid ændre leveringsadressen uden ekstra omkostninger. Dette gør du ved at kontakte kundeservice senest 2 hverdage inden næste levering. 

Jeg mangler at modtage min faktura?
Du kan altid henvende dig til vores kundeservice på 4343 4747 eller interflora@interflora.dk, så hjælper de dig med at fremsende en ny faktura. 

Efter køb    

Jeg vil opsige mit abonnement?
Du kan uden binding og gebyrfrit opsige dit abonnement. Det gør du ved at kontakte Interfloras kundeservice på telefon 4343 4747 eller e-mail interflora@interflora.dk. Vi skal have din opsigelse senest 5 dage før næste levering. Abonnementer med slutdato ophører automatisk ved udløbet af den aftalte periode. For mere uddybende information bedes du kigge under ’opsigelse’ i abonnementsvilkårene. 

Jeg vil sætte mine leveringer på pause, holde ferie eller ændre mit abonnement? 
Du kan når som helst ændre eller sætte abonnementet på pause. Det koster ikke ekstra. Under ’MIT INTERFLORA’ har du en oversigt over dit leveringsskema, som viser de leveringer, du har bestilt. Vores kundeservice vil hjælpe dig med at lave rettelser i dit abonnement. 

Har du ændringer til din næste levering, kan disse foretages indtil 2 hverdage (mandag-fredag) inden leveringsdatoen. Efter den dato, kan vi ikke garantere at ændringerne kan træde i kraft.  

Jeg vil genaktivere jeg min konto.
Hvis du har holdt en pause, genaktiverer du nemt og hurtigt dit abonnement ved at kontakte Interflora s kundeservice på 4343 4747 eller interflora@interflora.dk

Min levering er forsinket.

For alle bestillinger gælder det, at hvis leveringen ikke kan gennemføres regelmæssigt, grundet force majeure (krig, vejrlig o.a.), vil den blive leveret ved førstkommende lejlighed. Vi sender dig en mail eller sms (hvis det er muligt), så du ved, hvor i leveringsprocessen din buket er.

Der gik noget galt med min bestilling.
Du er altid velkommen til at kontakte kundeservice via mail interflora@interflora.dk eller telefon 4343 4747, hvis du har spørgsmål eller tekniske udfordringer.

Jeg vil gerne se mine bestillinger.
Hvis du gerne vil se din ordrestatus eller foretage ændringer, kan du gøre det under ’MIT INTERFLORA’.

Jeg vil gerne vide hvilken størrelse min buket har.
Bukettens størrelse afhænger af stil, årstid og blomstersortiment hos den enkelte florist.   

Buketten ligner ikke den der er vist på hjemmesiden?
Du kan betragte billedet som vejledende og et eksempel på den stilart, buketten er bundet i, samt de farver buketten kan indeholde. Bukettens udseende afhænger af sæson og butikkens sortiment.

Hvad hvis der ikke er nogen hjemme, når blomsterne kommer?
Har du givet mulighed for, at vi kan sætte buketten uden for døren, gøres dette. Er bestillingen til en etageejendom, eller anden ejendom, hvor det ikke er muligt at komme ind i opgangen, tages bestillingen med tilbage til butikken. Hvis vi har modtagerens telefonnummer, kan vi kontakte modtageren og aftale afhentning i butikken, derfor er det vigtigt at du som afsender altid oplyser modtagerens telefonnummer i bestillingen.    
Forekommer der meget høje dagstemperaturer og manglende skyggeforhold, eller lave dagstemperaturer, sættes hverken blomster, vin eller chokolade uden for døren. Ligeledes kan der forekomme situationer hvor vi ikke sætter bestillingen udenfor døren, hvis vi vurderer at det ikke er forsvarligt at efterlade bestillingen. Hele bestillingen tages med tilbage til butikken, og der afleveres et kort (hvis det er muligt), hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen snarest muligt i butikken. Er det ikke muligt at aflevere et kort (primært pga. aflåste hoveddøre til trappeopgange) forsøges modtageren, eller afsenderen, kontaktet pr. telefon. Derfor anbefaler vi at du i din bestilling oplyser modtagerens telefonnummer.

Har du ønsket at modtage bekræftelse, sendes den umiddelbart, når levering har fundet sted. 

Jeg har ikke modtaget mine blomster.
Hvis du ikke har modtaget blomster som forventet, tjek venligt om bestillingen var planlagt til den pågældende dag under ’MIT INTERFLORA’. Dernæst kan du kontakt vores kundeservice via mail interflora@interflora.dk eller telefon 4343 4747, som kontakter den florist der skulle levere din buket. 

Hvor længe kan mine blomster holde?
Dine blomsters levetid afhænger af blomsternes type og hvordan du passer på dem.

Buketter holder sig længe, hvis du skifter vandet dagligt. Du kan evt skære et friskt skråsnit af blomsterstænglerne, så de lettere kan suge frisk vand. Hvis du ikke har tid til at skifte vand hver dag, så sørg for, at buketten står i rigeligt vand. Tilsæt altid vandet det medfølgende holdbarhedsmiddel, der giver blomsterne næring og holder bakterievæksten nede. Husk dog, at løgplanter ikke bør få holdbarhedsmiddel. Bukettens holdbarhed kan i øvrigt forlænges, hvis du stiller den køligt om natten. Vær opmærksom på, at hvis dine blomster står i direkte sollys, oven på en radiator eller et sted, hvor der er varme lamper, reduceres bukettens levetid.

Kan jeg lave en særaftale med jer?
Hvis du har særlige ønsker, som ikke er dækket af vores forskellige abonnementstyper, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice via mail interflora@interflora.dk eller telefon 4343 4747 - så hjælpe de dig videre.

Hvordan følger jeg jer på de sociale medier?
Du er velkommen til at lade dig inspirere på vores Facebook og Instagram  side, hvor du kan finde smarte tips og tricks så du kan nyde dine blomster endnu længere! Vi viser også eksempler på vores tidligere buketter og dele spændende nyheder og events samt kører kampagner og konkurrencer. 

Jeg er sur – hvordan klager jeg?
Man kan ikke være i blomsterbranchen uden at elske glade kunder – for blomster ER jo glæde. Derfor vil vi gerne høre fra dig, hvis du har noget at udsætte på din buket eller levering. Du skal først og fremmest henvende dig til den forretning, der har leveret blomsterne. Det står på kortet, hvem, der har bundet buketten. Alternativt kan du kontakt kundeservice via mail interflora@interflora.dk eller telefon 4343 4747. Være opmærksom på at reklamationen skal ske senest første hverdag efter leveringen, så butikken har mulighed for at se buketten og rette eventuelle fejl

Alle reklamationer skal finde sted senest første hverdag efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed.

Jeg har et andet spørgsmål, og kan ikke finde svaret her.
Kontakte vores kundeservice via mail interflora@interflora.dk eller telefon 4343 4747.

Kundeservices åbningstider er:
Hverdag 9.00 – 17.00
Lørdag 9.00 – 12.00
Søn- og helligdage lukket