Vi ved nemlig, hvor meget anerkendelsen og opmærksomheden mellem mennesker betyder.
Interflora værner om danskernes relationer
En stor del af hvem vi hver især er, er hvem vi omgiver os med. Selvfølgelig er vi noget for os selv, men vi er i ligeså høj grad noget for nogen. Desværre glemmer vi i vores travle, selvfokuserede og selviscenesættende hverdag at anerkende dem, der betyder noget for os. Vi tager dem for givet. Og det er forkert.
Hos Interflora ved vi, hvor meget anerkendelsen og opmærksomheden mellem mennesker betyder. Vi ser glæden, overraskelsen, eftertænksomheden og tårerne hver eneste dag. Derfor ønsker vi, at få flere til at sætte ord på deres følelser. Vi vil gøre det nemmere og helt naturligt for alle, at sige tak, undskyld, tillykke, velkommen, farvel, god bedring, god fest i går og god vind fremover.
Vi går tilbage til rødderne
Vi i Interflora har efterhånden mange års erfaring med at formidle gavehilsener og blomsterleverancer. I samarbejde med floristerne har vi løbende formået at forny os, så vi nu står som det Interflora I ser i dag. Med vores lange historie, der går næsten 100 år tilbage, har vi set ind i selve kernen af vores forretning og set nærmere på, hvem vi egentlig er, og hvad det er, vores kunder gennem gavehilsener og blomster ønsker at udtrykke. Interflora er gået tilbage til vores egne rødder, hvor vi fokuserer på selve essensen af vores brand:
Relationerne mellem mennesker, som kommer til udtryk i form af det smukke blomsterhåndværk.
Formidler af gavehilsener siden 1925
Siden år 1925 har vi i Interflora Danmark hjulpet danskerne med at sende gavehilsener til venner og familie. Gennem et tæt samarbejde med et netværk af florister fordelt rundt i landet, har Interflora formidlet de følelser, der har ligget danskerne på hjerte, når de ikke selv har kunne overbringe dem. Både når det har omhandlet sorg, glæde og kærlighed.
Selvom digitalisering i dag fylder mere og mere i hverdagen, er Interflora forblevet tro mod blomsterhåndværket og de lokale florister. Det er de enkelte florister og håndværkstraditionen, der hos Interflora er i centrum. Hver en buket har sit eget unikke udtryk, alt efter hvilke hænder, der har kreeret den, og hvilken anledning den bindes til. Fælles for alle buketter og gavehilsener er dog, at de hver især er med til at udtrykke og værne om den relation, som afsenderen har til modtageren.
I dag er Interflora mere end blomste
Historien om Interflora er historien om et firma, som har formået at følge med tiden og forny sig ved løbende at tilpasse sig kundernes ønsker og behov. Der har i denne proces været en fin balance mellem tradition og fornyelse, og Interflora har gennem tiden stadig formået at værne om floristernes håndværkstradition i deres blomsterbinderier.
Selv om blomsterne er Interfloras varemærke, og stadig udgør kernen i forretningen, så udvikler gavesortimentet sig støt og roligt. Men, Danskerne vil gerne give andet end blomster, og derfor tilbyder Interflora i dag også øl, vin, spiritus og chokolade samt smukke vaser til blomsterne.
En gave er ikke bare en gave
En gave er ikke bare en gave. Gaver har kolossal symbolsk betydning for os mennesker. De er bærer af vores relationer med og følelser for hinanden – gennem livet.
Når vi giver gaver til hinanden, er vi med til at skabe, udtrykke og pleje vores relationer. Vi siger tillykke, godt gået, undskyld og tak. Tak for sidst. Tak fordi du er dig. Tak for indsatsen. Tak for alt.
Forskning viser, at generøsiteten af at give gaver hænger sammen med følelsen af samhørighed og af at være knyttede til hinanden – hvilket gør os gladere.
Gaver er bærer af personlige relationer mellem kærester, nære venner og familiemedlemmer, men også af sociale relationer – som hos kolleger på arbejdet, i den udvidede bonus-familie eller mellem bekendte som f.eks. naboer og genboer.
Spontane gaver og gaver af forpligtelse
Hver eneste gang, vi i Interflora overbringer en personlig hilsen, er der noget væsentligt på spil mellem mennesker: En vigtig anledning. Én, der giver en gave. Og én, der – forhåbentligt – tager imod.
Der er rituelle gaver. Det er dem, vi giver, fordi vi føler os socialt forpligtet som ved fødselsdag, bryllup eller begravelse. Og så er der spontane gaver. Det er dem, vi giver, fordi vi pludselig føler en indre trang til at udtrykke vores følelser om vores forhold til et andet menneske. Og så er der alle de gaver, der ligger midt imellem – fx. Mors Dag og Fars Dag, Valentins Dag. Disse gaver starter måske i det spontane, men med tiden udvikler disse sig også til ren forpligtelse. Dette kan dem, som måske et år har glemt Mors Dag, nikke genkendende til.
Vi ved, hvad gaver er værd
Vi har ringet på millioner af dørklokker, og vi har med egne øjne set, hvad det betyder for mennesker at modtage en gave. Måske derfor føler vi et særligt ansvar og en trang til at sætte gave-givning på dagsordenen og tydeliggøre vigtigheden af at give og værdsætte. Vi vil hjælpe danskerne med at værne om de meningsfulde relationer. Vi vil hjælpe dem med at huske på vigtigheden af at give – og af at gøre sig umage med at give. Vi vil inspirere dem til at give – og hjælpe med at overvinde de barrierer, der kan være ved at give. For vi ved, hvad det er værd.