Ofte stillede spørgsmål

Find svar på de mest og oftest stillede spørgsmål her på siden. Finder du ikke svar på dit spørgsmål nedenfor så er du altid velkommen til at kontakte os.

Før køb

  • Hvordan opretter jeg en brugerprofil på interflora.dk?

    Du kan oprette profil ved at klikke på "Opret profil" . Så følger du blot de forskellige trin – det er nemt og hurtigt. Du kan også logge ind med Facebook – du skal blot følge instruktionerne på skærmen. 

  • Hvordan logger jeg ind?

    Du skal bruge dit login (din e-mail) og et kodeord, du selv vælger. Du kan bruge dette link.

  • Kan jeg bestille uden at være logget ind?

    Ja, det kan du sagtens.

  • Jeg vil ændre mine oplysninger?

    Du kan altid ændre dine oplysninger ved at logge ind på din profil under ’Mit Interflora’. 

  • Hvordan sikrer I den høje Interflora-kvalitet?

    Hos Interflora arbejder vi med sæsonens smukkeste blomster af højeste kvalitet og alle buketter er naturligvis udvalgt og håndbundne af vores professionelle blomsterbindere. 

Under køb

  • Hvor leverer I?

    Med florister over hele landet, har vi mulighed for at levere i hele Danmark.
    Her kan du hurtigt og nemt finde frem til de områder vi blandt andet dækker.

    Til ikke-brofaste øer kan der forekomme, at vi ikke leverer personligt og må bede modtageren om selv at afhente bestillingen ved færgelejet. 

    Besøg et udpluk af vores sider om blomsterlevering, hvis du vil vide mere om levering  i:
    København - Aalborg - Odense - Aarhus - Risskov  - Vejle - Næstved - Fredericia - Randers - Lyngby

  • Hvornår kan jeg senest bestille?

    Levering på hverdage: Ved levering samme dag, er det muligt at afgive bestilling frem til kl. 14. I udvalgte områder på Sjælland, er det muligt at afgive bestilling helt frem til kl. 16. Se hvilke områder hvor vi dækker. Ved levering til landområder og mindre byer, kan der være tilfælde, hvor vi skal have din bestilling før kl. 12.00, for at kunne levere samme dag. I givet fald kontakter vi dig.

    Levering i weekend: For levering lørdag, er det muligt at bestille frem til kl  kl. 11.00. I udvalgte områder på Sjælland, er det muligt at bestille frem til 11.00 om søndagen og få leveret samme dag. Se hvor vi leverer om søndagen.

    Helligdage holder vi lukket (undtagen Mors DagFars Dag og Valentins Dag).

  • Leverer I til arbejdspladsen?

    Ja det gør vi. Ved levering til arbejdsplads inden kl 16:00, skal din ordre afgives senest dagen før inden kl 16:00.

  • Hvad koster leveringen?

    Personlig levering koster fra 79 kr.

  • Er det muligt at få buketter leveret til forskellige adresser?

    Ja! På produkterne, kan du vælge om du vil sende til flere end én modtager. Vælger du at sende til flere, får du muligheden for at indtaste alle modtagernes navne og tilføje et personligt kort til hver af dem. Det er nemt og simpelt.

  • Kan jeg angive et præcist tidspunkt for levering af blomster?

    Det er ikke muligt at ønske tidspunkt for leveringen, da tidspunktet afhænger af den planlagte rute.  Vi leverer til privatadresser mellem kl. 8-19, til virksomhedsadresser på hverdage mellem 8 og 16. Ved større mærkedage som f.eks. Valentinsdag, Mors Dag og Fars Dag kan forekomme længere leveringstid.

  • Hvor kan jeg tilføje bemærkninger eller særlige behov vedr. levering?

    Hvis du har særlige ønsker eller bemærkninger til din bestilling, kan du tilføje en kommentar i bestillingen. Bemærk, at det desværre ikke er muligt at ønske et bestemt tidspunkt for levering.

  • Kan jeg ændre min leveringsdato?

    Hvis du ønsker at ændre din leveringsdato, kan du gøre det ved at skrive  til os senest 2 hverdage (mandag-fredag) inden planlagt levering.

    Anvend vores kontaktformular øverst på siden.

  • Hvordan betaler jeg?

    Dine betalingsmuligheder vil fremgå af betalingsvinduet. Vi accepterer flg. kort: Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, og American Express. Derudover kan du betale med MobilePay, ApplePay og gavekort.  

    Vi trækker først pengene fra din konto når vi leverer din ordre, hvorefter vi fremsender en faktura til mailadressen.

  • Kan jeg betale med faktura som erhvervskunde?

    Som erhvervskunde har du mulighed for at betale med kreditkort, EAN og faktura.

  • Hvordan benytter jeg en rabatkode?

    Rabatkoden indløses i bestillingsprocessen. Her finder du feltet 'Har du en rabatkode?"

    Det er kun muligt at indløse én rabatkode pr. bestilling. Rabatten er gældende for alle produkter på siden, med undtagelse af begravelsesprodukter, abonnement, udlandsordrer og Interflora Erhverv. Fragtomkostninger vil ikke være påvirket af rabatten. Den indløste rabatkode og den reducerede pris vil fremgå på siden efter indløsning. 

    Rabatten kan benyttes i en begrænset periode og der tages forbehold for pris- eller stavefejl. Den gældende periode fremgår af kampagnen, hvor rabatkoden er modtaget. Er rabatkoden ikke længere gyldig, vil dette fremgå under indløsningsfeltet på interflora.dk. Kontakt os venligst på telefon 43 43 47 47, hvis du har spørgsmål eller tekniske udfordringer.

  • Er der styr på betalingssikkerheden?

    Dine kortoplysninger krypteres på betalingssiderne hos DIBS, som er certificeret af Visa og MasterCard. Interflora Danmark A/S lagrer ikke følsomme kortoplysninger. Vi gemmer kun oplysninger om de sidste fire cifre i kortnummeret samt udløbsdato og korttype.
     

  • Hvad gør I med mine oplysninger?

    For at kunne handle på interflora.dk skal du oplyse navn, adresse, telefonnr. e-mailadresse på både modtager og afsender.
    Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10.

    Medarbejdere hos Interflora har adgang til disse oplysninger. Oplysninger fra bestillingerne videregives ikke i markedsføringsøjemed, og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger. Vi sender muligvis en tilfredshedsundersøgelse ud med henblik på at udvikle vores produkter og services. 

    For mere uddybende information bedes du kigge under punktet ’Persondatapolitik’ i handels-og-abonnementsbetingelser

  • Leverer Interflora til udlandet?

    Interflora kan bringe din blomsterhilsen til udlandet. Udgangspunktet er, at vi skal have din bestilling inden kl. 12 dagen før den ønskede leveringsdato. Bestillinger til levering mandag skal vi have lørdag inden kl. 10.00. Der kan ikke garanteres levering til alle områder i udlandet, og der kan være lande og områder, hvor levering ikke kan ske uden ekstra leveringsomkostninger. I disse tilfælde, vil kunden blive kontaktet af kundeservice. Der skal på alle bestillinger til udlandet angives et lokalt telefonnummer på modtageren.

  • Hvordan bestiller jeg til udlandet?

    Du bestiller på Interflora.dk - vælg udland. Herefter følges trin i resten af bestillingsprocessen.

  • Hvad med de dér cookies?

    Når du besøger interflora.dk, lagres der såkaldte cookies på din computer. En cookie er en lille tekstfil, der gemmes i din browser for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Der er ingen personfølsomme oplysninger gemt i vores cookies. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Efter køb

  • Jeg mangler at modtage min faktura?

    Faktura fremsendes ca. 1-2 dage EFTER leveringsdatoen til mailadressen. Tjek evt. spamfiler om faktura er landet der.

    Vi trækker først pengene fra din konto, når vi har leveret din ordre.

    Har du ikke modtaget faktura 1-2 dage efter leveringsdatoen, bedes du benytte vores kontaktformular øverst på siden.

  • Min levering er forsinket - hvad gør jeg?

    For alle bestillinger gælder det, at hvis leveringen ikke kan gennemføres regelmæssigt, grundet force majeure (krig, vejrlig o.a.), vil den blive leveret ved førstkommende lejlighed. Vi sender dig en mail eller sms (hvis det er muligt), så du ved, hvor i leveringsprocessen din buket er.

  • Jeg ønsker at annullere min ordre - hvordan gør jeg?

    Der kan være situationer, hvor der er behov for at annullere en bestilling, og vi vil naturligvis gerne hjælpe med det. I nogle tilfælde kan det dog være for sent at ændre, hvis ordren allerede er på vej til at blive leveret. 

    Benyt venligst kontaktformularen øverst på siden.

     

  • Jeg vil gerne se mine bestillinger.

    Hvis du gerne vil se din ordrestatus eller foretage ændringer, kan du gøre det under ’Mit Interflora’.

  • Jeg vil gerne vide hvilken størrelse min buket har.

    Bukettens størrelse afhænger af stil, årstid og blomstersortiment hos den enkelte florist.  

  • Buketten ligner ikke den der er vist på hjemmesiden?

    Du kan betragte billedet som vejledende og et eksempel på den stilart, buketten er bundet i, samt de farver buketten kan indeholde. Bukettens udseende afhænger af sæson og butikkens sortiment. Derudover kan blomsterne også være mere udsprungne på sitet end de er ved levering.

  • Hvad hvis der ikke er nogen hjemme, når blomsterne kommer?

    Hvis modtager ikke er hjemme, vil bestillingen blive sat på adressen, så vidt det er muligt.

    Er bestillingen til en etageejendom, eller anden ejendom, hvor det ikke er muligt at komme ind i opgangen, tages bestillingen med tilbage til butikken. Hvis vi har modtagerens telefonnummer, kan vi kontakte modtageren og aftale afhentning i butikken, derfor er det vigtigt at du som afsender altid oplyser modtagerens telefonnummer i bestillingen.    
    Forekommer der meget høje dagstemperaturer og manglende skyggeforhold, eller lave dagstemperaturer, sættes hverken blomster, vin eller chokolade uden for døren.

    Ligeledes kan der forekomme situationer hvor vi ikke sætter bestillingen udenfor døren, hvis vi vurderer at det ikke er forsvarligt at efterlade bestillingen. Hele bestillingen tages med tilbage til butikken, og der afleveres et kort (hvis det er muligt), hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen snarest muligt i butikken. Er det ikke muligt at aflevere et kort (primært pga. aflåste hoveddøre til trappeopgange) forsøges modtageren, eller afsenderen, kontaktet pr. telefon. Derfor anbefaler vi at du i din bestilling oplyser modtagerens telefonnummer.

    Har du ønsket at modtage bekræftelse, sendes den umiddelbart, når levering har fundet sted. 

  • Jeg har ikke modtaget mine blomster.

    Hvis du ikke har modtaget blomster som forventet, tjek venligst om bestillingen var planlagt til den pågældende dag under ’Mit Interflora’.

    Dernæst bedes du kontakte vores kundeservice via vores kontaktformular øverst på siden.

  • Hvor længe kan mine blomster holde?

    Dine blomsters levetid afhænger af blomsternes type og hvordan du passer på dem.

    Buketter holder sig længe, hvis du skifter vandet dagligt. Du kan evt skære et friskt skråsnit af blomsterstænglerne, så de lettere kan suge frisk vand. Hvis du ikke har tid til at skifte vand hver dag, så sørg for, at buketten står i rigeligt vand.

    Tilsæt altid vandet det medfølgende holdbarhedsmiddel, der giver blomsterne næring og holder bakterievæksten nede. Husk dog, at løgplanter ikke bør få holdbarhedsmiddel. Bukettens holdbarhed kan i øvrigt forlænges, hvis du stiller den køligt om natten.

    Vær opmærksom på, at hvis dine blomster står i direkte sollys, oven på en radiator eller et sted, hvor der er varme lamper, reduceres bukettens levetid.

  • Hvordan laver jeg en reklamation?

    Du skal først og fremmest henvende dig til den forretning, der har leveret blomsterne. Det står på kortet, hvem, der har leveret din gavehilsen. 

    Vær opmærksom på at reklamationen skal sendes på vores kontaktformular øverst på siden

    Du bedes sende dit ordrenummer samt et eller flere billeder af den leverede buket samt en kort beskrivelse af din oplevelse. Dette, så vi bedre kan vurdere buketten..
    Alle reklamationer skal finde sted senest første hverdag efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed.

  • Har du brugt vores sms-service?

    Hvis du er afsender af sms'en, så trækker vi først pengene når modtager har valgt leveringsdato. 

    Hvis du er modtager af sms'en, så skal du vælge en dato inden 7 dage fra du modtager beskeden, og du kan vælge en dato for levering 14 dage frem.

Abonnement

  • Jeg vil gerne købe blomster i abonnement.

    1.    Vælg abonnement på www.interflora.dk/abonnement: Du kan vælge mellem forskellige abonnementstyper, afhængig af, om du bestiller blomster for at forsøde din egen hverdag eller forkæle andre. 
     

    2.    Vælg levering: Vælg de buketter, du vil have, fortæl os hvor de skal leveres til og hvornår de skal leveres. Du kan også skrive en hilsen, som skal vedlægges buketten.  
     

    3.    Betal: Du opretter din egen profil, så du altid kan rette eller ændre din levering, opsige dit abonnement eller tilføje andre forkælelsesprodukter til din levering. Så går du til betaling – og så skal du ikke tænke mere over det: Vi husker blomsterne for dig. 
     

    Du skal være over 18 år for at kunne oprette et abonnement ellers skal vi bruge dine forældres eller værges samtykke. 

  • Hvordan betaler jeg for abonnementet?

    Abonnement betales med kreditkort. Det fremgår af betalingsvinduet, hvilke kreditkort der accepteres. Samtidig giver du tilladelse til, at efterfølgende betalinger trækkes automatisk fra det kreditkort, der anvendes ved købet. Hele abonnementet kan også betales på én gang. Betaling med Dankort og Visa/Dankort er gebyrfri, men der kan være betalingsgebyr på anvendelse af andre typer kreditkort.

    Vi trækker først pengene fra din konto efter levering af hver ordre i hele abonnementsperioden, medmindre at du har valgt at betale for alle leveringer på én gang. Der bliver sendt en faktura efter hvert træk.  Hvis en betaling ikke kan gennemføres, f.eks. hvis betalingskortet er udløbet, sender vi dig en mail så du får mulighed for at ændre kortoplysningerne. 

  • Hvordan administrerer jeg mit abonnement?

    Hvis du køber et abonnement, bliver der automatisk oprettet en profil, som giver dig mulighed for at administrere dit abonnement og får overblik over dine ordrer. 

  • Jeg vil genaktivere jeg min konto - hvordan?

    Du bedes kontakte kundeservice på vores kontaktformular øverst på siden. 

  • Jeg vil sætte mine leveringer på pause - hvordan gør jeg?

    Du kan når som helst ændre eller sætte abonnementet på pause. Det koster ikke ekstra. Under ’Mit Interflora’ har du en oversigt over dit leveringsskema, som viser de leveringer, du har bestilt. Vores kundeservice vil hjælpe dig med at lave rettelser i dit abonnement. 

    Har du ændringer til din næste levering, kan disse foretages indtil 2 hverdage (mandag-fredag) inden leveringsdatoen. Efter den dato, kan vi ikke garantere at ændringerne kan træde i kraft.  

  • Kan jeg lave en særaftale med jer?

    Hvis du har særlige ønsker, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på vores kontaktformular øverst på siden. 

  • Jeg vil opsige mit abonnement?

    Vi skal have din opsigelse senest 5 dage før næste levering. Du bedes kontakte kundeservice på vores kontaktformular øverst på siden. 

    Abonnementer med slutdato ophører automatisk ved udløbet af den aftalte periode. For mere uddybende information bedes du kigge under ’opsigelse’ i abonnementsvilkårene. 

Jeg har endnu ikke fået svar på mit spørgsmål

  • Kontakt os

    Åbningstider kundeservice
    Hverdage kl. 8–13

    Tlf. 43 43 47 47

    Åbningstider salg
    Hverdage kl. 8–13

    Tlf. 77 77 77 77

  • Chat med os

    Åbningstider chat 
    Hverdage kl. 9-14 

    Lørdag og søndag kl. 12-15

  • Hvordan følger jeg jer på sociale medier?

    Du er velkommen til at lade dig inspirere på vores Facebook og Instagram  side, hvor du kan finde smarte tips og tricks så du kan nyde dine blomster endnu længere! Vi viser også eksempler på vores tidligere buketter og dele spændende nyheder og events samt kører kampagner og konkurrencer.