Handels- og abonnementsbetingelser

Generelle vilkår gældende for alle køb og leveringer af varer samt tegning af abonnement på Interflora.dk

Interflora.dk drives i Danmark af Interflora Danmark A/S:

Interflora Danmark A/S
Park Allé 380
2625 Vallensbæk
CVR. nr. 27510760
telefon 43 43 47 47
mail: interflora@interflora.dk

 

1. Bestilling og levering til private adresser i Danmark
Det er muligt at afgive bestilling frem til kl.14 til levering samme dag mandag til fredag. Om lørdagen skal vi have din bestilling inden kl. 11. Ved levering til visse områder, kan der være tilfælde, hvor vi skal have din bestilling før, for at kunne levere samme dag.

Forsøger du at afgive en bestilling, som ikke kan leveres inden for de nævnte frister, vil du, enten via interflora.dk eller telefonisk fra vores kundeservice, blive bedt om at vælge en senere leveringsdato.

Levering kan ikke finde sted på søndage og helligdage (undtagen Mors dag, Fars dag, Valentinsdag og Påske). 

Vi tilstræber at levere din bestilling imellem kl. 9:00 – 19:00 alle dage. Tidspunktet for levering kan dog variere, da butikkerne har egne leveringsaftaler. Interflora kan ikke garantere levering på bestemte tidspunkter, vi forsøger dog at imødekomme eventuelle ønsker.

Bemærk, at der kan være dage på året, hvor ovenstående leveringstider ikke kan garanteres, fx på Valentines dag, Mors dag og Fars dag. 

Vi leverer til mange øer i Danmark, der kan dog være enkelte ikke-brofaste øer, som vi ikke kan levere til. For levering til ikke-brofaste øer, kan det forekomme, at vi ikke kan levere personligt og må bede modtageren om selv at afhente bestillingen ved færgelejet eller i en butik på fastlandet. 

Hvis modtageren ikke er hjemme eller opgangen er låst
Har du givet tilladelse til, at vi kan sætte bestillingen foran døren, gøres dette. Vi kan dog ikke erstatte evt. bortkomne eller beskadigede bestillinger. Har du ikke givet tilladelse til, at vi må stille bestillingen foran døren, eller vurderer chaufføren, at det ikke er forsvarligt at efterlade den, tages bestillingen med retur til butikken.

Er bestillingen fx til en etageejendom eller anden ejendom, hvor det ikke er muligt at komme ind i opgangen, eller forekommer der meget høje dagstemperaturer og manglende skyggeforhold eller lave dagstemperaturer, sættes hverken blomster, vin eller chokolade foran døren. Når en bestilling tages med tilbage til butikken, afleveres et kort i modtagerens postkasse, hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen snarest muligt i butikken og afsender får en SMS om, at vi har forsøgt at levere til adressen. Interfloras kundeservice skal kontaktes for at aftale ny leveringsdato eller afhentning af bestilling i butikken.

Vær opmærksom på levetiden på afskårne blomster og buketter, da der er tale om levering af unikke og håndlavede produkter, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 1 jf. § 7, stk. 2, nr. 1., derfor skal der aftales ny levering hurtigst muligt.
 

2. Bestillinger og levering til begravelser og gravsteder
Ved levering til begravelser skal tidspunkt på dagen altid oplyses. Bestilling til begravelser, skal bestilles dagen før inden kl. 16. Finder begravelsen sted en mandag, skal bestillingen være afgivet senest lørdag kl. 11.00. Vi tilstræber at levere blomsterne senest en time inden begravelsen, så det er vigtigt, at det præcise tidspunkt for begravelsen angives ved bestilling.

Bestillinger til gravsteder forsøges leveret til kirkekontoret. Gravstedsnummer og øvrige relevante oplysninger om placering skal oplyses ved bestilling. Det er bestillers ansvar at indgå en aftale med kirkekontoret om at placere bestillingen ved gravsted.

3. Bestilling og levering til virksomheder
Det er muligt at afgive sin bestilling til levering samme dag frem til kl. 14.00 på hverdage. Ønskes levering inden kl. 16, skal bestillingen afgives dagen før inden kl. 16.00. Bestillinger til virksomheder leveres som udgangspunkt i receptionen. Der skal være tydeligt angivet virksomheds- og modtagernavn på bestillingen.

4. Bestilling og levering til øvrige
Ved levering til hospitaler og plejehjem er det vigtigt, at der angives afdelingsnavn og om muligt stuenummer. Ved levering til hoteller er det vigtigt, at der angives gæstens fulde navn.

Leveringer til hospitaler, plejehjem og hoteller sker altid til personalet. Interflora er kun ansvarlig for, at bestillingen når frem til den angivne adresse og kan således ikke garantere, at bestillingen når frem til modtager.

5. Bestillinger til udlandet
Interflora kan bringe din blomsterhilsen til udlandet. Udgangspunktet er, at vi skal have din bestilling inden kl. 12 dagen før den ønskede leveringsdato. Bestillinger til levering mandag skal vi have lørdag inden kl. 10.00. Der kan ikke garanteres levering til alle områder i udlandet, og der kan være lande og områder, hvor levering ikke kan ske uden ekstra leveringsomkostninger. I disse tilfælde, vil kunden blive kontaktet af kundeservice. Der skal på alle bestillinger til udlandet angives et lokalt telefonnummer på modtageren.

6. Leveringsbekræftelser
Har kunden ønsket at modtage en bekræftelse, sendes den umiddelbart, når chaufføren har bekræftet levering, hvis leverancen er i Danmark. Vi bekræfter ikke leverancer leveret i udlandet.

7. Click & Collect
Det er kundens ansvar at afhente bestillingen på det aftalte tidspunkt og sted. Såfremt kunden bliver forsinket, er det vigtigt, at kunden informerer butikken om dette, ellers vil bestillingen betragtes som værende afhentet.

8. Særlig vilkår for Interflora gavekort

8.1 Hvor kan jeg købe og indløse gavekort?
Gavekortet kan købes i alle Interflora butikker i Danmark samt på Interflora.dk, og det kan benyttes som betaling i alle Interflora butikker i Danmark og på Interflora.dk.

8.2 Hvornår udløber mit gavekort?
Gavekortet kan anvendes i 12 mdr. fra købsdato og kan ikke fremdateres. Gavekortets udløbsdato vil altid fremgå af din bon samt på gavekortet. Du kan altid få oplyst saldo og udløbsdato i den nærmeste Interflora butik i Danmark, eller hos Interfloras kundeservice.

8.3 Kan jeg få pengene fra mit gavekort udbetalt?
Alle gavekort til Interflora butikker kan indløses til kontanter hos Interflora Danmark A/S mod et fee på 5%, der fratrækkes beløbet indenfor gyldighedsperioden. Har du flere gavekort, så opkræves der 5% i fee pr. gavekort. Kortet skal indsendes til Interflora Danmark A/S med oplysning om: navn, adresse, e-mail og reg.nr. og kontonr. for indsættelse af beløbet.

8.4 Hvad gør jeg, hvis jeg mister mit gavekort?
Tabte eller bortkomne gavekort erstattes ikke. Et gavekort er et ihændehaverbevis og skal derfor betragtes som kontanter. Den person, der fremviser gavekortet, kan benytte dette til betaling. Der behøves ikke yderligere identifikation af den pågældende person. Selvom du måtte have en bekræftelse fra gavegiveren, fra emballagen eller kvitteringen, må vi desværre fastholde, at gavekortet alene har en værdi for ihændehaver af gavekortet.

9. Særlige vilkår for abonnement

9.1 Oprettelse af abonnement
Vi sender din valgte buket efter den aftale, der er indgået. Abonnementet kan være med eller uden slutdato. Du skal være over 18 år for at kunne oprette et abonnement. Er du under 18 år, skal vi have dine forældres eller værges samtykke. Ved køb af abonnement opretter man samtidig en Interflora profil. En Interflora profil indeholder blandt andet brugernavn (e-mailadresse) og adgangskode. Det er disse oplysninger, der skal bruges, hver gang man logger sig på sit abonnement. Det er en betingelse, at man oplyser sin e-mailadresse. Vi sender en kvittering samt bekræftelsesmail med et link til at aktivere profilen på abonnementet.

9.2 Betaling
Abonnement betales med kreditkort. Det fremgår af betalingsvinduet, hvilke kreditkort der accepteres. Samtidig giver abonnenten tilladelse til, at efterfølgende betalinger trækkes automatisk fra det kreditkort, der anvendes ved købet. 

Interflora trækker først pengene fra din konto i forbindelse med hver levering i hele abonnementsperioden. Der bliver sendt en faktura efter hvert træk.  

Hvis en betaling ikke kan gennemføres, f.eks. hvis betalingskortet er udløbet, vil abonnenten blive informeret herom på mail og samtidig få mulighed for at ændre kortoplysningerne. Denne information krypteres på betalingssiderne, som er certificeret af Visa og MasterCard. Interflora Danmark A/S lagrer ikke følsomme kortoplysninger. Vi gemmer kun oplysninger om de sidste fire cifre i kortnummeret samt udløbsdato og korttype.

9.3 Opsigelse, ferie eller ændring af abonnement
Du kan når som helst afbestille, pause eller ændre dit abonnement. Du kan opsige dit abonnement ved at sende en e-mail til interflora@interflora.dk eller ringe til kundeservice på 43 43 47 47. Vi skal have din opsigelse senest 2 dage før, abonnementet skal slutte. Abonnementer med slutdato ophører automatisk ved udløbet af den aftalte periode. Ønsker du at holde pause i dit abonnement eller foretage ændringer, kan dette gøres ved at kontakte kundeservice.

Har du ændringer til din næste levering, kan disse foretages tidligst 2 dage inden leveringsdatoen. 

9.4 Ændring af vilkår
Ændring af abonnementsbetingelser varsles med mindst en måneds varsel. Hvis der er tale om væsentlige ændringer, sker varsel per mail. Ved mindre ændringer samt ændringer, der ikke er til ugunst for kunden, varsles der ikke. De gældende abonnementsbetingelser vil altid kunne findes på interflora.dk.

10. For alle bestillinger – force majour
Ved ekstreme vejrsituationer som snestorm og isslag og ved andre force majeure lignende situationer, herunder andre tilfælde af ekstremt vejrlig, krig, strejke, epidemi mv. kan der forekomme uregelmæssigheder i leveringerne, og din bestilling vil blive leveret ved førstkommende lejlighed.

11. Betaling på interflora.dk
Alle priser på ordrer til levering i Danmark på interflora.dk er inkl. moms.
Vi accepterer flg. kort: Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, og American Express.

Betaling med Dankort og Visa/Dankort er gebyrfrit, men der kan være betalingsgebyr på anvendelse af andre typer kreditkort.

Ved kortbetaling hæves beløbet på leveringsdatoen.

12. Fortrydelsesret
Der er som udgangspunkt ikke fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter, da der er tale om levering af unikke og håndlavede produkter, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 1 jf. § 7, stk. 2, nr. 1. Dog tilbyder vi hos Interflora, at du kan fortryde din bestilling helt frem til kl. 16 på den sidste hverdag før leveringsdagen ved at ringe til kundeservice på 43 43 47 47. 

Der er ingen fortrydelsesret på vin, chokolade og andre fødevarer, da der er tale om levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug.

13. Reklamationer
Interflora garanterer, at en blomsterhilsen leveret gennem Interflora er frisk ved modtagelsen, at udbringning sker på den ønskede dag, og at værdien af blomsterne svarer til det bestilte. Eventuelle reklamationer skal rettes til Interflora Danmark, Park Allé 380, 2625 Vallensbæk på mail: interflora@interflora.dk eller telefonisk på 43 43 47 47. En sådan reklamation skal finde sted senest første hverdag efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed. Fejl på din eller din udbyders tekniske udstyr er Interflora uvedkommende. Øvrige tekniske fejl vil blive rettet hurtigst muligt, efter det er kommet til Interfloras kendskab. Der gøres opmærksom på, at købelovens mangelregler kan finde anvendelse på købet

14. Databeskyttelsespolitik og cookies
Interflora behandler personoplysninger om vores brugere og anvender cookies på hjemmesiden www.interflora.dk.

Interfloras databeskyttelsespolitik kan i sin fulde længde tilgås ved at klikke Her 

15. Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.

Du kan klage til Center for Klageløsning via http://www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail-adresse: interflora@interflora.dk.

16. Ansvarsfraskrivelse
Interflora påtager sig ikke ansvar for tab, der måtte opstå som følge af manglende eller forsinket levering, tekniske fejl, problemer med opkobling til internettet, behandling af data i forbindelse med betaling, eller tab påført på anden måde, ligesom Interflora fraskriver sig ethvert ansvar for tab forårsaget af, at brugere af hjemmesiden har anvendt servicen uden at følge de tekniske kravspecifikationer og supplerende vejledninger.

Interflora er ikke ansvarlig for fejl eller mangler ved købte produkter, herunder fejl i data m.v., medmindre det kan påvises, at fejlen kan tilregnes Interflora som forsætlig eller uagtsom. Interflora kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for tabt fortjeneste, driftstab eller andre indirekte tab.
Købelovens ufravigelige mangelregler finder anvendelse ved forbrugerkøb, der er omfattet af købeloven.