En fantastisk historie
Vi har hjulpet danskerne med at sende gavehilsner siden 1925
Hos Interflora har vi mange Ärs erfaring med blomstermarkedet. Hvert Ärti, har pÄ hver sin mÄde vÊret med til at skabe det brand, som vi kender i dag. Det netvÊrk af florister, der i starten gjorde det muligt at levere blomster landet og verden over, udgÞr stadig rygraden i Interflora, og de lokale blomsterbutikker er en afgÞrende del af den velfungerende organisation, som vi ser i dag.
Interfloras historie er historien om en virksomhed, der har fulgt med tiden og med rettidig omhu har formĂ„et at vokse med mulighederne og lĂžbende tilpasset sig kundernes Ăžnsker og krav - med den fineste fornemmelse for balancen mellem tradition og fornyelse.Â
BlomsterhÄndvÊrket er noget ganske sÊrligt!
I en tid hvor digitalisering ofte er lig med globalisering og standardisering, er Interflora forblevet tro mod blomsterhĂ„ndvĂŠrket og den lokale forankring. Det er de lokale florister, hĂ„ndvĂŠrkstraditionen og den til lejligheden bundne buket, der stĂ„r i centrum.Â

Interflora Danmark stÄr stÊrkere end nogensinde
Den 26. august 2018 blev en historisk dag i Interflora Danmarks historie. Med overvÊldende flertal stemte medlemmerne pÄ en ekstraordinÊr generalforsamling for salg af Interflora Danmark til Interflora Frankrig. Beslutningen betyder et farvel til den medlemsejede struktur og et velkommen til at blive en del af en stÞrre europÊisk gruppe, der reprÊsenterer Interflora-blomsterhandlere i nu seks europÊiske lande.
Fakta: Bag om salget
Siden 1925 har Interflora Danmark vÊret den absolutte markedsleder pÄ salg og levering af blomsterbuketter til hele Danmark. I de senere Är har organisationen imidlertid oplevet en Þget konkurrencesituation, hvor en rÊkke danske og udenlandske aktÞrer har meldt sig pÄ det danske marked med fokus pÄ Interflora Danmarks kerneomrÄder.
PÄ trods af Þget konkurrence har Interflora ikke bare holdt, men udvidet sin markedslederposition. Der er dog nÊppe tvivl om, at konkurrencesituationen i de kommende Är vil blive hÄrdere i takt med, at store, internationale onlinemarkedspladser som f.eks. Amazon vil gÄ ind pÄ det danske marked. Det vil sÊtte krav til endnu hurtigere omstilling, yderligere investeringer og ikke mindst rettidig omhu.

Highlights
Interflora Danmark A/S
1925 - 2019
1904
Den tyske blomsterhandlerforening âVerband Deutscher BlumengeschĂ€ftsinhaberâ â VDB â stiftes i DĂŒsseldorf af 88 blomsterhandlere fra hele Tyskland.
1908
Blomsterhandler Max HĂŒbner tager initiativ til et samarbejde mellem blomsterhandlere i Berlin om levering af blomster til alle egne af byen med grundlĂŠggelsen af âBlumenspenden-Vermittlungs-Vereinigung" (BVV) â Blomstergave-Formidling-Foreningen â den 17. september.
1910
Floristâs Telegraph Delivery â FTD â etableres I USA med 40 medlemmer.
1914
MERKUR bliver logo for FTD.
1919
âSay it with Flowersâ bliver FTDs senere verdensberĂžmte slogan.
1922
Blomsterhandler Carl JĂžrgensen fĂ„r under en ferietur i Tyskland indsigt i den tyske blomsterforsendelsesorganisation âBlumenspenden-Vermittlungs-Vereinigungâ og melder sig efterfĂžlgende ind i denne forening samt I FTD. Han fik fĂžlgeskab af en rĂŠkke store danske blomsterhandlere, og hermed havde Danmark taget fĂžrste skridt ind i den internationale forsendelse af blomster.
1925
Ekspreslevering af Blomster â EB â stiftes i Odense den 26. marts som en speciel afdeling af Dansk Blomsterhandlerforening. Foreningens fĂžrste formand bliver Carl JĂžrgensen.
1926
EB etablerer samarbejde med sĂžsterorganisationer i Norge, Sverige og Finland. EB deltager ogsĂ„ pĂ„ et mĂžde i Dresden med kolleger fra Tyskland, Ăstrig, Schweiz, USA og de Ăžvrige nordiske lande, hvor grundstenen lĂŠgges til et europĂŠisk samarbejde.
1927
FLEUROP stiftes som europĂŠisk hovedorganisation for blomsterformidlingsorganisationer. Max HĂŒbner bliver foreningens fĂžrste prĂŠsident og hovedsĂŠde bliver Berlin. FLEUROP er sammensat af de latinske ord âFloresâ og âEuropeaeâ = Blomster Europas.
1929
EB bliver kollektivt medlem af FLEUROP.
1931
FLEUROP Deutschland stiftes med 3.500 medlemmer og erstatter BVV. EB stifter en reklamefond â â5-Ăžre fondenâ â med 5 Ăžre af hver afsendt ordre.
1928-1937
EBs omsĂŠtning eksploderer:
1928: kr. 124.914
1929: kr. 193.351
1930: kr. 267.603
1931. kr. 333.914
1932: kr. 351.252
1933: kr. 388.417
1934: kr. 431.972
1935: kr. 487.015
1936: kr. 536.656
1937: kr. 581.170
1932
EB med 224 medlemmer nĂŠststĂžrst i Fleurop og med den stĂžrste omsĂŠtning pr. million indbyggere.
1935
EB stiller forslag pĂ„ Fleurops generalforsamling om sammenslutning af FTD og Fleurop sĂ„ledes, at den enkelte blomsterhandler alt efter, hvor han bor, er medlem af Fleurop (hele Europa undtagen Storbritannien) eller af FTD, men stadig med udveksling af medlemsfortegnelser i begge organisationer.Â
1936
EB har nu 310 medlemmer over hele landet.
EB fÄr beskyttet flg. navne:
   Foreningen af Ekspreslevering af Blomster i Danmark
   Sig det med Blomster
   Blomsterhilsen over hele Jorden
   Blomsterformidlingen
1938
374 medlemmer i EB.
   EB-markedsfĂžring: 1.000 balloner sendes op â heraf 175 med gavekort ĂĄ kr. 15,- i forbindelse med Kongressen i Ă lborg
   IndkĂžbsforeningen âSammenslutningen af 4. oktober 1938â stiftes med 75 medlemmer fra EB og DB. MĂ„let er at fĂ„ bedre priser pĂ„ blomster, planter og grĂžnt.
1939
NytĂ„rsgave til alle EB-medlemmer: KĂŠmpe termometer til facaden med slogan âSig det med Blomsterâ.
1940-45
Ingen markante initiativer i krigsÄrene.
1946
Carl JĂžrgensen vĂŠlges som Interfloras fĂžrste verdensprĂŠsident.
1947
INTERFLORA â Sig det med Blomster bliver nyt navn. Navnet EB bortfalder.
Â
1952
E.M. Deichmann indvĂŠlges i Fleurop-Interfloras bestyrelse. (1952-1967)
1954
FLORAGRAMMET introduceres med stor kampagne. FĂžrste FLORAGRAM sendes til Dronning Ingrid. âSig det med Blomsterâ flytter ind i Blomsterhandlernes Hus pĂ„ Kroghsgade 1, KĂžbenhavn Ă
1955
VALENTINSDAG markedsfĂžres for fĂžrste gang af DB og INTERFLORA
Medlemstallet er nu pĂ„ 694 medlemmer. En intern undersĂžgelse viser, at der er stor forskel pĂ„ butikkerne i ordreudvekslingen. INTERFLORAs fĂžrste reklamefilm âSig tak til vĂŠrtinden med Blomsterâ vises i biografer over hele landet i perioden 11. marts â 7. april.
1956
INTERFLORA-DANMARK markedsfÞrer sig pÄ alle platforme: annoncer, plakater, biograffilm (129 biografer) og udstillinger. INTERFLORA-DANMARK stÞtter aktivt Ungarns-hjÊlpen. Danske FN-soldater i Sinai kan gratis sende en julehilsen hjem til familien i Danmark.
1957
FLORAGRAM-checken introduceres 10. december med stor pressekampagne til 100 dagblade.
1958
INTERFLORA-DANMARK overtager Gave Radio A/S, sÄ blomsterhilsener til og fra sÞfolk/passagerer fremover ekspederes gennem foreningen. INTERFLORA-DANMARK og Blomsterringen slutter sig sammen fra 1. december. Medlemstallet er nu 1.276.
1959
En ny bestyrelse pĂ„ 9 medlemmer vĂŠlges som led i harmoniseringen efter sammenslutningen af DB og Blomsterringen.Â
1960
For fĂžrste gang runder omsĂŠtningen 5 millioner kr.Â
1961
FLEUROP INTERFLORA fÄr ny dansk verdensprÊsident med E.M. Deichmann. 28.326 medlemmer ekspederede over 17.761.504 ordrer til en vÊrdi af 588 mio. kroner. Efter sammenslutningen med Blomsterringen skifter foreningen navn til:
  Â
INTERFLORA Danmark - âBlomsterringen â Sig det med Blomsterâ
1962
INTERFLORA-DANMARK og DB fĂ„r fĂŠlles bestyrelse med JĂžrgen Leonard Abel (1962-1966) som fĂžrste formand. GAVERADIO A/S udsender katalog til danske sĂžfolk med stor omsĂŠtningsfremgang til fĂžlge. Interflora Danmark gĂ„r i reklamesamarbejde med sĂžsterorganisationerne i de skandinaviske lande.Â
1963
OmsĂŠtningen runder 7,2 mio. kroner / 494.186 ordrer. Hermed har Danmark den stĂžrste fremgang med en stigning pĂ„ 155 flere afsendte ordrer per medlem i.f.t. 1962. Danmark indtager hermed en  fjerdeplads i Europa. Det fĂŠllesnordiske reklamesamarbejde har bl.a. fostret disse reklameslogans: En pige glemmer aldrig sit fĂžrste FLORAGRAM / Sig Tak til vĂŠrtinden â med blomster â send et FLORAGRAM og mange lignende.
1964
OmsĂŠtningen runder 8 mio. kroner / 554.778 ordrer. Et forsĂžg pĂ„ at oprette en âFloragram-telefonâ pĂ„ et sĂŠrtjenestenummer til indtelefonering af et Floragram mĂ„ forelĂžbig opgives af tekniske grunde. INTERFLORA INCs Golden Mercury Award uddeles for fĂžrste gang og tilfalder Grev Lennart Bernadotte fra Sverige.
1965
OmsĂŠtningsfremgang pĂ„ 1.089.577 kr. pĂ„ Ă©t Ă„r er REKORD i Interfloras historie. OmsĂŠtningen er nu 9.1 mio. kroner / 583.810 ordrer. GAVERADIO A/S noterer fremgang pĂ„ 33% fra danske skibe. 62% af alle ordrer har selvvalgt leverandĂžr. Der advares kraftigt mod reklamationer. En dĂ„rlig udfĂžrt ordre fra en selvvalgt blomsterhandler har bevirket nedgang i ordreantallet fra pĂ„gĂŠldende skib.Â
FLEUROP har fĂ„et tilgang af Ungarn og GrĂŠkenland og bestĂ„r nu af 14 lande.Â
Danmark har laveste gennemsnitspris per interne ordrer med kr. 14,30. Frankrig topper suverĂŠnt med kr. 64,20.Â
1966
Ny INTERFLORA-matrikel udsendes til alle medlemmer. FLEUROP-INTERFLORA kongressen afholdes i KĂžbenhavn den 12.-13. juli i anledning af 20 Ă„ret for organisationens stiftelse. OmsĂŠtningen runder 10 mio. kroner / Ordrer: 524.684. INTERFLORA tilbyder kombineret ur- og lysskilt pĂ„ 33 cm i diameter.Â
1967
Blomsterhandler J. Leonard Abel, Aarhus reprÊsenterer Interflora-Danmark pÄ et PR-fremstÞd for Interflora i USA. Efter to uger havde den danske blomsterhandler deltaget i 32 TV-udsendelser, 10 pressemÞder, 3 radioudsendelser og 2 heldags binderidemonstrationer sammen med kolleger fra Tyskland, Mexico, Irland og Frankrig.  INTERFLORA-DANMARK ivÊrksÊtter en medlemsindsamling til fordel for italienske kolleger, der var blevet ramt af voldsomme oversvÞmmelser i byen Firenze. I alt indsamles kr. 7.000. Blomsterhandler P. Mammen, Kolding vinder verdenskonkurrence om ny forside til det internationale Interflora-katalog 1967. PrÊmien er pÄ 1.000 fleuriner. Nr. 2 er blomsterhandler Nick, Nr. Snede, som modtog 500 fleuriner.
Ordretallet falder med nÊsten 63.000 pÄ grund af den Þkonomiske krise.
1968
INTERFLORA-DANMARK mÄ notere stadig tilbagegang. I perioden 1967/68 falder omsÊtningen med kr. 1.175.075 (11.6%) og ordremÊngden med 84.988 ordrer. INTERFLORA-DANMARK/DB fÄr med et lille flertal pÄ generalforsamlingen vedtaget en helt ny kollektiv reklameplan for 1968/69 med tvungne reklamebidrag fra alle medlemmer. Bidraget belÞber sig til kr. 175 per medlem om Äret.
REKLAMEPLANEN skal sĂŠtte gang i blomstersalget igen og bestĂ„r af tre elementer:Â
1. Generel behovsskabende kampagne med plakater pÄ stationer og annoncering
2. Kampagne for gaveblomster med annoncer, plakater, butiksmaterialer
3. Kampagne med aktuelle tilbud med annoncer, skilte i busser, vinduesstreamers
REKLAMEPLANEN skaber voldsom debat og udmeldelser.Â
1969
INTERTELEFLORA etableres og skal udelukkende varetage salget af blomster og chokolade.
1970
INTERFLORA INCs âThe Golden Mercury Awardâ tildeles Israels premierminister Golda Meir.
INTERFLORA-DANMARK mÄ trods den storstilede reklamekampagne notere fortsat tilbagegang i bÄde omsÊtning og ordremÊngde. Regnskabet viser et driftsunderskud pÄ kr. 44.259, og pÄ Ärets generalforsamling fremlÊgges en virksomhedsplan med et meget lavt aktivitetsniveau. Det er Þkonomisk meget svÊre tider, og det mÊrkes pÄ omsÊtningen pÄ bÄde Floragrammet og ude i butikkerne.
1971
INTERFLORA INCs âThe Golden Mercury Awardâ tildeles Kong Gustav VI Adolf af Sverige. INTERFLORA-DANMARK oplever stadig tilbagegang i omsĂŠtning og ordretal.Â
Medlemstallet er nu 850 medlemmer.
INTERTELEFLORA nedlĂŠgges efter to Ă„rs virke p.g.a. manglende succes.
INTERFLORA-DANMARK vedtager pĂ„ Ă„rets generalforsamling, at der fremover skal afholdes generalforsamling hvert andet Ă„r.Â
1972
INTERFLORA-DANMARK prĂŠsenterer et nyt gaveprogram: Buket med vase â En skĂ„l med arrangement af afskĂ„rne blomster â En skĂ„l med arrangement af planter.
   En sĂŠrlig forbrugerrettet brochure tilbydes alle butikker.  Â
   INTERFLORA-DANMARK flytter til Floras Alle i VanlĂžse.Â
   INTERFLORA-DANMARK overtager i samarbejde med Gartnernes Landspropaganda reklamen for afskĂ„rne blomster i efterĂ„ret.Â
INTERFLORA-DANMARK reprĂŠsenteres af Danmarksmesteren Grethe Nielsen, Aarhus ved Interflora World Cup i Holland.
1973
INTERFLORA INCs âThe Golden Mercury Awardâ tildeles Fyrstinde Grace af Monaco.
INTERFLORA-DANMARK fÄr nyt bomÊrke i lighed med Norge og Sverige. Det vedtages pÄ generalforsamlingen og det nye bomÊrke skal virke fra 5. marts 1974.
FLORAGRAM-salget gĂ„r fortsat tilbage. Medlemsbutikkerne fĂ„r en kraftig opfordring til at gĂžre en aktiv indsats for salget af floragrammer. â
INTERFLORA-KĂB etableres som selvstĂŠndigt anpartsselskab med Interflora-Danmark og DB som ejere. Det nye selskab erstatter âDanske Blomsterhandleres Handelsaktieselskab DBâ.
1974
INTERFLORA-DAG er 5. marts, hvor det nye logo for alvor prĂŠsenteres i alleÂ
medlemsbutikker over hele landet.Â
INTERFLORA-KĂB mĂžder kraftig modstand fra isĂŠr kĂžbenhavnske grossister, der mener, at INTERFLORA-DANMARK ikke skal drive konkurrerende virksomhed.
   INTERFLORA WORLD CUP afholdes I Miami Beach. Danske Holger Christensen bliver en fornem sÞlvmedaljevinder.
1975
INTERFLORA-DANMARK markerer 50 Ärs jubilÊet med reklamegaver til kunderne i form af nÞglevedhÊng og kuglepenne med det nye Interflora-logo og plads til pÄtryk af den enkelte medlemsbutiks navn, adresse og telefonnummer.
   INTERFLORA-DANMARKs 50 Ă„rs jubilĂŠum markeres pĂ„ Ă„rets generalforsamling pĂ„ dâAngleterre i KĂžbenhavn med Gladsaxe Pigegarde pĂ„ StrĂžget og uddeling af 8.000 roser.
INTERFLORA-DANMARK deltager i den fĂžrste internationale INTERFLORA-UGE med succes.Â
   INTERFLORA-KĂB mĂžder modstand hos en del medlemmer efter den fĂžrste fĂŠlles vareforsendelse med varer, som skal vĂŠre at finde i alle medlemsbutikker. Det drejer sig bl.a. om poser med nĂŠringsmiddel fra Krislite og Pokon med Interfloras logo.
   INTERFLORAS âGolden Mercury Awardâ tildeles Dronning Sophia af Spanien.
1976
INTERFLORA-DANMARK fĂ„r udvidet sit gavesortiment under INTERFLORA-KĂB med en INTERFLORA-SHERRY og INTERFLORA-PORTVIN samt rĂžd- og hvidvin. Der er IKKE tale om en fĂŠlles vare i alle butikker, men i matriklen nĂŠvnes de butikker, som har det nye vinsortiment. Fra 1. maj er det muligt via afregningen at floragrafere vinordrer.
30 butikker er med fra starten.Â
INTERFLORAS âGolden Mercury Awardâ tildeles Mrs. âLady Birdâ Johnson â enke efter afdĂžde prĂŠsident Lyndon B. Johnson.
INTERFLORA-DANMARK er igen med i den internationale INTERFLORA-UGE, der lĂžber fra 7.-14. november under titlen âLove and Peace through Flowersâ.Â
INTERFLORA INC. prĂŠsenterer for fĂžrste gang et binderi â Et Verdensarrangement â som skal kunne laves og leveres i samtlige Interflora-lande. Arrangementet kommer med i den nye internationale matrikel.Â
1977
INTERFLORA-DANMARK hĂŠver for fĂžrste gang siden 1972 gebyret for alle Floragramordrer.
   ForhÞjelsen skyldes lÞnstigninger pÄ nÊsten 45% i perioden 1973-1976.
INTERFLORA-KĂB gĂ„r pr. 1. marts over til EDB-fakturering. Interflora-medlemmerne fĂ„r ikke lĂŠngere varekĂžb debiteret over den mĂ„nedlige afregning, men skal betale direkte til Interflora-KĂžb.
FLEUROP-INTERFLORA fejrer 50 Ă„rs jubilĂŠum med en blomsterhilsen til alle prĂŠsidenter og statsministre i Interflora-landene.Â
INTERFLORA-DANMARKs hilsen gĂ„r til statsminister Anker JĂžrgensen og den islandske prĂŠsident Kristjan Eldjarn.Â
INTERFLORA INC. beslutter, at den internationale INTERFLORA-UGE skal vĂŠre en fast tilbagevendende begivenhed. I 1978 vil ugen ligge fra den 5.-12. november.
INTERFLORA-DANMARK har dĂ„rlig likviditet. PĂ„ generalforsamlingen fremlĂŠgges tanker om at afgiften til INTERFLORA lĂŠgges over pĂ„ ordrebelĂžbene, som man kender det i de Ăžvrige nordiske lande og i Tyskland.Â
INTERFLORA-DANMARK sÊnker aktivitetsniveauet i perioden 1977-79 med henblik pÄ at skabe et overskud pÄ kr. 80.000.
1978
INTERFLORA-DANMARK satser pÄ at fÄ Valentinsdag op at stÄ med udsendelse af hjerter og streamers til butikkerne samt pressemeddelelser til pressen.
   Resultatet blev beskedent, men det besluttes at fortsÊtte kampagnen for en ny blomsterdag i februar ogsÄ i 1979.
   INTERFLORA Golden Mercury Award tildeles Hendes MajestĂŠt Dronning Ingrid af Danmark.Â
   INTERFLORAs âDe Zoeten Awardâ for en ekstraordinĂŠr indsats tildeles E.M. Deichmann.
1979
VALENTINSDAG fÄr nyt reklamemateriale til alle butikker.
   âSig det med hjertet â Sig det med blomsterâ er det nye slogan.
   INTERFLORA-DANMARK tilbyder at sende ordrer via telex i stedet for telegramordrer.
   VALENTINSDAG bliver ikke den succes, som man havde hÄbet trods stor reklameindsats. Danmark blev i dagene omkring 14. februar ramt af et voldsomt kuldefrembrud. Dagtemperaturerne nÄede blandt andet den 15. februar ikke over -7,5 grader i KÞbenhavn.
   INTERFLORA WORLD CUP finder sted i Melbourne i Australien. Danmark reprÊsenteres af Danmarksmester Birthe Gaardsmand.
   INTERFLORA-DANMARK ĂŠndrer pĂ„ generalforsamlingen ordreafgiften fra fast afgift pr. ordre til en fast procentsats af omsĂŠtningsbelĂžbet.  Samtidig gennemfĂžres en forhĂžjelse af Interfloras faste priser.Â
   INTERFLORA-GAVEKORT godkendes pÄ generalforsamlingen, men mÄ udsÊttes pÄ ubestemt tid p.g.a. foreningens anstrengte Þkonomi.
Â
Â
1980
VALENTINSDAG er atter pĂ„ programmet med butiksmaterialer og pressekampagne. INTERFLORA INC. tildeler Hannelore Schmidt â hustru til den tyske forbundskansler Helmuth Schmidt â The Golden Mercury Award. INTERFLORA-DANMARK melder om ordretilbagegang pĂ„ helt op til 16% i forĂ„rsmĂ„nederne, mens omsĂŠtningen viser en beskeden fremgang pĂ„ 6% i samme periode.
1981
VALENTINSDAG er opgivet! INTERFLORA INC. tildeler skuespilleren Bob Hope âThe Golden Mercury Awardâ. INTERFLORA-DANMARK oplyser, at man tager mod blomsterchecks fra de nordiske lande og Tyskland.  INTERFLORA-DANMARK fĂ„r for fĂžrste gang vedtaget et forslag om en sĂŠrlig afgift til aktiviteter og reklame. INTERFLORA-GAVEKORTET introduceres i oktober i alle medlemsbutikker og stĂžttes af en stĂžrre landsdĂŠkkende presse- og reklamekampagne.Â
1982
INTERFLORA INC. udsender ny international matrikel. I den anledning modtager alle danske medlemmer det international INTERFLORA-FLEUROP-FTD klistermÊrke med en kraftig opfordring til at sÊtte det op pÄ butiksdÞren sammen med det nationale Interflora-logo, sÄ kunderne fÄr Þjnene op for INTERFLORA DANMARKs internationale tilknytning og samarbejde med 48.000 blomsterhandlere i 127 lande.
INTERFLORA-GAVEKORT har sat forbrugernes fokus pĂ„ INTERFLORA, og det kan mĂŠrkes. December 1982 har en fremgang pĂ„ 25% i.f.t. Ă„ret fĂžr.Â
Ă
ret som helhed viser, at tilbagegangen i ordremÊngden er standset. OmsÊtningsfremgangen for 1982 ligger pÄ kr. 1.750.000.
1983
De fĂžrste drĂžftelser omkring anskaffelse af Terminal-system. Det svenske MERCOM-system vĂŠlges.
1986
INTERFLORA Inc. Board of Directors holder Ă„rsmĂžde i KĂžbenhavn.
1987
TERMINAL-systemet forberedes i februar med uddannelse af âTerminal-piloterâ.
TERMINAL-systemet starter op i uge 11.
1.137 har deltaget i 70 kurser over hele landet.
10. april: Alle butikker har fÄet Terminal.
1989
INTERFLORA-DANMARK vedtager ny markedsprofil og godkender en reklameafgift pÄ 4.5%.
   MÄl: FÊlles markedsfÞring og profilering
   Hovedkontoret flytter fra Floras Allé i VanlÞse til Naverland i Glostrup.
  Â
   Nyt INTERFLORA-logo fra 1. maj
1990
INTERFLORA arrangerer salgskursus. 500 deltager i kurserne.
   INTERFLORA laver âDronningebukettenâ i anledning af Dronningens 50 Ă„rs fĂždselsdag.
   INTERFLORA fÄr fagkonsulent: Viggo Christiansen (tidl. formand) ansÊttes.
   INTERFLORA kĂ„rer Carina fra Lykkehjulet som âĂ
rets mest blomstrende Personâ.
  Â
   INTERFLORA prÊsenterer nyt butikssystem med design af Mogens GrÞnbech.
1991
INTERFLORA prÊsenterer Blomster-Guiden med 33 ideer til kunderÄdgivning.
   INTERFLORA starter Business Service â en forlĂžber for B2B.
INTERFLORA tilbyder nye facader til alle medlemmer i en fordelagtig ordning med store tilskud. MĂ„let er ensartet profilering af Interflora i hele landet.
INTERFLORA udbetaler for fÞrste gang MEDLEMSBONUS pÄ 1% af den afsendte ordremÊngde.
Ă
RETS INTERFLORA-BLOMSTERHANDLER kÄres for fÞrste gang.
Â
1992
INTERFLORA afholder DM i Forum pĂ„ forbrugerudstillingen âEt liv med Blomsterâ og har egen stand âSig det med Blomsterâ. 20.000 gĂŠster besĂžgte udstillingen.
   INTERFLORA er buketsponsor pĂ„ TV3âs program âFuldt Husâ.
1993
INTERFLORA kendes nu af 77% af danskerne. I 1989 var tallet 57%.
   INTERFLORA runder 450 medlemmer.
  Â
   INTERFLORA markedsfĂžres massivt med populĂŠre TV-reklamer hele Ă„ret. âDr. Livingstoneâ og âJulemandenâ bliver alles eje.Â
INTERFLORA kan notere sig en fremgang pÄ 25% i ordretal og omsÊtning i.f.t. 1992.
1994
INTERFLORA introducerer STJERNETEGNSBUKETTEN i 12 varianter og med 12 individuelle Stjernetegnskort.
   MORS DAG massiv med egen TV-reklame. Fremgang pÄ 56% i.f.t. 1993.
1995
100 butikker har fÄet ny facade
INTERFLORA-bonus pÄ 2.5% til medlemmerne
INTERFLORA med i DRâs âSuperchancenâ pĂ„ 15 mio. lodsedler og som gevinstsponsor.
INTERLORA Ăžger det faglige kvalitetskrav til medlemsbutikker.
INTERFLORA hĂžster stor anerkendelse for sin reklamefilm âMors Dagâ pĂ„ 6. Nordiske Reklamefestival i Helsingfors.
1996
INTERFLORA gÄr all in pÄ VALENTINSDAG med stor succes:
   + 60% pÄ indenlandske ordrer
   + 28% pÄ udenlandske ordrer
   FLEUROP-INTERFLORA fejrer 50 Ärs jubilÊum i KÞbenhavn.
1997
VALENTINSDAG sĂŠtter ny rekord:
   + 54% i.f.t. 1996
   INTERFLORA klar med fÞrste hjemmeside pÄ internettet
1998
INTERFLORA tilslutter Diners Club â det fĂžrste nordiske kreditkort pĂ„ internettet.
INTERFLORA-fÊllesannoncering i efterÄret for 375 butikker i 32 aviser med samlet oplag pÄ 1.115.000 eksemplarer.
1999
INTERFLORA og HJERTEFORENINGEN gÄr sammen om kampagne pÄ VALENTINSDAG.
   Fremgang pÄ 30% i.f.t. 1998.
INTERFLORA stÄr for fÞrste DANKORTSTRANSAKTION den 12. april. Buketten gÄr til Erhvervsminister Pia Gjellerup.
INTERFLORA sĂžsĂŠtter sin hjemmeside med internethandel den 12. april
Alle medlemsbutikker tilbydes egen hjemmeside under Interfloras hjemmeside.
Ny markedsundersĂžgelse: 97% kender nu INTERFLORA DANMARK.
INTERFLORAs direktĂžr Lars Steen indvĂŠlges i Fleurop-Interfloras bestyrelse.
50% af Interflora-butikkerne har nu udskiftet terminal med PC.
Mors Dag: fremgang pÄ + 25% i.f.t 1998.
INTERFLORA kĂ„res som âĂ rets ButikskĂŠdeâ af Detailbladet.
INTERFLORA nÄr for fÞrste gang over 400.000 ordrer
INTERFLORA opretter direkte ordre-telefon 77 77 77 77
INTERFLORA opretter eget indkĂžbsselskab âFlower Directâ med direkte kĂžb af blomster i Holland.
Â
2000
INTERFLORA gÄr sammen med Bloemen Bureau Holland i en massiv markedsfÞring af VALENTINSDAG pÄ alle media-platforme.
   + 30% fremgang pÄ ordrer i.f.t. 1999
   Rekord pÄ internet-ordrer.
   INTERFLORAs hjemmeside fÄr top-karakter af forbrugerne (3.199 kundesvar):
   Kvalitet   75% - super/flotte
   Levering   80% - fin levering til tiden
   Brugervenlig   75% - nem hjemmeside
   Interflora   90% - positive
2001
INTERFLORA skifter til ensartet EDB-system for alle butikker med flg. forbedringer:
   - Nyt Windows ordresystem  Â
   - Oprettelse af Intranet
   - Adgang til internettet
   VALENTINSDAG viser fremgang pÄ 75% i.f.t. 2000
   INTERFLORA vinder GULDLĂVEN â reklamebranchens Oscar â i Cannes for serien âHusk hvad blomster kan gĂžreâ.
   INTERFLORA vinder 2 x ARNOLD. IdĂ©prisen, for bedste reklamefilm og InstruktĂžrprisen for bedste 4-kampagne.Â
   INTERFLORA er EURO BEST FINALIST i TV/Cinema med âMeatballsâ og vinder af EURO BEST i TV/Cinema med samme film.Â
   141.494 ordrer pÄ Interfloras hjemmeside.
   INTERFLORAs generelle fremgang:
+ Â 8,1.% i ordrer
+ 13,6% i omsĂŠtning
   483 medlemmer i INTERFLORA DANMARK.
2002
INTERFLORA hĂŠdres som Ă RETS ANNONCĂR af Dansk Reklamebranche.
   INTERFLORA vinder 3 x GULDKORN for serien âHusk hvad blomster kan gĂžreâ (kampagnen sĂŠlges bl.a. til Frankrig).
   INTERFLORA hÊdres med E-HANDELSPRISEN.
   B2B-pilotprojekt gennemfÞrtes med stor succes.
2003
INTERFLORA noterer ny imponerende fremgang:
   +   6,8% i ordrer
   + 15,8% i omsÊtning
   INTERFLORA hyldes pÄ generalforsamlingen over den imponerende udvikling:
   1990/91   211.412 ordrer / 20,1 mio. i omsÊtning
   2001/03   504.364 ordrer / 68,9 mio. i omsÊtning
   INTERFLORA prÊsenterer sit VINKONCEPT med 5 vine.
INTERFLORAs hjemmeside kÄres til BEDSTE HJEMMESIDE af Berlingske Tidende.
2004
INTERFLORA markedsfÞrer FARS DAG massivt i TV pÄ det nye vinkoncept.
INTERFLORA hĂŠdres med ARNOLD for reklamefilmen âVejbumpâ
2005
INTERFLORA DANMARK A/S er nu en realitet.
   INTERFLORA fÄr sin egen butiks-/indretningskonsulent
INTERFLORA er shotlistet til 4 GULDKORN; Bedste vedvarende kampagne, print/B2C, reklamefilm og integreret reklame.
INTERFLORA tilbyder alle medlemsbutikker gratis hjemmeside under Interfloras hjemmeside.
INTERFLORA har 37.368 vinordrer (20.010 i 2004)
2006
INTERFLORA vinder BRONZELĂVE for plakatserie
2007
INTERFLORA kÄres som WEBCHAMP 2007 af ComputerWorld.
   INTERFLORA fÄr chokolade i sortimentet.
2008
INTERFLORA fĂ„r ITALIENSKE SPECIALITETER i sortimentet. Konceptet udviklet i samarbejde med italienske Alfredo Tessio.Â
2009
INTERFLORA vinder ADVERTISING EFFECTIVENESS AWARD for reklamefilmene âHusk hvad blomster kan gĂžreâ.
   INTERFLORA har nu 490 medlemmer.
2010
INTERFLORA prĂŠsenterer ny sortiment orienteret reklamefilm-serie âDer er mange mĂ„der at sige det pĂ„â.
   INTERFLORA introducerer In-Store TV
   INTERFLORA introducerer âDesign-selv-kortâ
2011
Alle PCâere udskiftes / overgang til GooSe-ordresystem
   INTERFLORA introducerer Sommerlier Collection i vin.
   INTERFLORA er vinder af EURO BEST med âWhite Horseâ
2013
167 medlemsbutikker har nu Interfloras e-shop modul pÄ deres hjemmesider.
   INTERFLORA lancerer egen chokolade under navnet CHOCHO
   INTERFLORA vinder publikumsprisen til True Award for âOld Loveâ.
2014
INTERFLORA fÄr ny direktÞr med SÞren Flemming Larsen den 1. juli.
INTERFLORAs nye reklamefilm â Circus Love - fĂ„r begejstret modtagelse i ind- og udland
INTERFLORA vinder bronze til True Award for âMors Dagâ.
2015
INTERFLORA fÄr ny strategiplan.
   3 x WOW â Service â Kvalitet â Levering â bliver fremtidens succeskriterier.
   INTERFLORAs nye reklamefilm â Goth love â er mĂ„lrettet yngre forbrugere
   INTERFLORA starter Interflora Academy den 20. april.
INTERFLORA stĂžtter sammen med Red Barnet udsatte bĂžrn i Danmark i kampagnen omkring MORS DAG. Kampagnen lĂžber fra 10. april og frem til Mors Dag.
INTERFLORA prĂŠsenterer egen Ăžl-serie under navnet ASK i maj.Â
INTERFLORA lancerer 4767-vasen fra Michael Andersen.
INTERFLORA etablerer egen indkĂžbsafdeling.
INTERFLORA og TV3 blĂŠnder op for âBlomster til Stjernerneâ â et nyt TV-koncept med blomster, kreativitet og hĂ„ndvĂŠrk i centrum.
INTERFLORA blev den helt store vinder ved reklamebranchens True Awards:
à RETS FILM      Circus Love   GULD
BEDSTE FILM TV/BIOGRAF   Circus Love   GULD
BEDSTE FILMMUSIK   Circus Love   GULD
BEDSTE PRODUCTION   Circus Love   GULD
BEDSTE FILMKAMPAGNE   Interflora   SĂLV
Ă RETS ANNONCĂRÂ Â Â Interflora
INTERFLORA vinder 2 x Guld, 1 x SĂžlv og 2 x Bronze ved Creative Circle Award.
Filmen âCircus Loveâ vinder 2 x Guld for bedste instruktion og bedste cinematografi samt 1 x SĂžlv for bedste film. Mors Dag prĂŠmieres med Bronze for bedste film og bedste radiospot.
INTERFLORA kommer pĂ„ Cannes shortlist for âOdd Loveâ.
2016
INTERFLORA gĂ„r sammen med RĂžde Kors ind i kampen mod ensomhed med kampagnen âBlomster mod Ensomhedâ.
   INTERFLORA etablerer egen marketingafdeling.Â
   INTERFLORA modtager en DON DRAPER pris for TV-konceptet âBlomster til Stjernerneâ.
   INTERFLORA vinder en Advertising Effectiveness Award for kampagnen âSex sĂŠlger, men fĂžlelser sĂŠlger bedreâ.
   INTERFLORA vinder 4 flotte statuetter til Creative Circle Award. Guld i kategorien film/cinema og TV med filmen âOdd Loveâ. SĂžlv i kategorien direction ogsĂ„ med âOdd Loveâ. Bronze i kategorien film/cinema og TV med filmen âBedsteforĂŠldreâ og bronze i kategorien, print, med âNu med Ăžlâ.Â
   INTERFLORA Þger fokus pÄ de sociale medier.
INTERFLORA prĂŠsenterer POSY-konceptet.  Â
   INTERFLORA ivÊrksÊtter lÞbende TilfredshedsundersÞgelser blandt kunderne
INTERFLORAs direktĂžr SĂžren Flemming Larsen indvĂŠlges i Fleurop-Interfloras bestyrelse.
2017
INTERFLORA lancerer i april ny interflora.dk pÄ platformen Drupal.
INTERFLORA lancerer et CRM-program, med ambitionen om at skabe âloyalitetâ og personaliseret kommunikation til kunderne.Â
   INTERFLORA lancerer egen ASK-Gin.
INTERFLORA lancerer eget eksklusivt chokoladebrand: Orangeri. Herunder fire forskellige smagsretninger med afsĂŠt i florauniverset (Nord, Syd, Ăst, Vest).
INTERFLORA lancerer eget specialitetsbrand: Flora & Evergreen. Med denne produktlinje ensrettes udtrykket blandt specialiteter i sortimentet.
INTERFLORA vinder en Advertising Effectiveness Award for kampagnen: âEksperimentet der gik galt med viljeâ.
INTERFLORA vinder to statuetter til Ă„rets Creative Circle Award. En bronze i kategorien film/cinema og TV for âItâs Complicatedâ og en bronze i kategorien direct/activation med âVi taâr skyldenâ.Â
  Â
INTERFLORA vinder en international design-pris til Design Effectiveness Award i London for vores egen ASK Ăžl.
INTERFLORA vinder desuden Epica bronze for âHelping Handâ samt bĂ„de EuroBest bronze og Effective Award for âDet store mor-eksperimentâ.
  Â
Bestyrelsen og direktion indgĂ„r et Aftalebrev om et evt. salg af INTERFLORA og to underliggende selskaber.Â
2018
INTERFLORA gĂ„r efter et 10 Ă„rs langt samarbejdede med reklamebureauet Brandhouse i et kreativt pitch. I maj 2018 indledes samarbejdet med det nye reklamebureau &Co.Â
   INTERFLORA lancerer nyt og forbedret intranet til alle medlemmerne. Den nye platform skal gĂžre det endnu nemmere for medlemmerne at fĂ„ adgang til al relevant information.Â
   INTERFLORA Þger fokus pÄ den yngre mÄlgruppe og de forskellige produktbrands i kommunikationen. Resultaterne vises i Þget kendskab til bÄde brand og produkter (ASK Þl, Orangeri) og et betydeligt lÞft i salg pÄ tvÊrs af produktkategorier.
  Â
INTERFLORA vinder to flotte priser til Ă„rets Creative Circle Award: Guld i Packaging Design/food for Orangeri og sĂžlv for Melting Hearts i advertising/animation.Â
   INTERFLORA vinder guld til Splash Award i kategorien: Bedste E-commerce website.Â
   INTERFLORA Danmark kvalificerer sig til Verdensmesterskaberne i Blomsterkunst i Philadelphia 2019.
   INTERFLORA lancerer en eksklusiv âFlora-lakridsâ i samarbejde med Johan BĂŒlow. Â
  Â
   Den offensive og nytĂŠnkende marketing- og PR-strategi (nyt interflora.dk, CRM-program, Ăžget fokus pĂ„ sociale medier og nye film) viser sine resultater pĂ„ centrale mĂŠrkedage:Â
INTERFLORA viser fremgang pÄ Valentinsdag pÄ +30% ift. 2017
INTERFLORA viser fremgang pÄ MORS DAG med +10% i maj ift. 2017
INTERFLORA viser fremgang pÄ FARS DAG med +61% ift. 2017 (med salget nÄede vi 5 gange mere end pÄ en gennemsnitlig salgsdag)
   INTERFLORA kÞber sig ind i NÊstved Bryghus A/S.
INTERFLORA og to underliggende selskaber foreslĂ„s solgt. Salget vedtages med massivt flertal pĂ„ en ekstraordinĂŠr generalforsamling. KĂžber er INTERFLORA Frankrig.Â
En ny ĂŠra som privatejet selskab tager sin begyndelse;
Interflora Frankrig (My Flower â ITDK Holding A/S) kĂžber Interflora Danmark A/S, Interflora KĂžb ApS og Master Leasing ApS.
CEO, SĂžren Flemming Larsen og CMO, Zvi Goldstein indtrĂŠder som partnere i de tre selskaber sammen med de nye franske ejere.Â
Efter salget til Frankrig skifter foreningen navn til:
Foreningen af Interflora florister
INTERFLORA begynder at arbejde med maskinlĂŠring og kunstig intelligens, for sĂ„ledes at kunne forstĂ„ kundernes kĂžbsintention og derved skabe endnu bedre mĂ„lrettet kommunikation.Â
INTERFLORA vinder to flotte priser til Ă„rets Rambuk. Med e-mail kampagnen âSig det med AIâ vindes Marketing Automation prisen og Ă„rets Grand-Prix.Â
INTERFLORA prĂŠsenterer en ny brandplatform: âHusk Hinandenâ.Â
INTERFLORA lancerer et nyt ordresystem, IFOS.Â
341 medlemmer i INTERFLORA
2019
Interflora viser en ordrefremgang pÄ +11% til Valentinsdag
Interflora viser en ordrefremgang pÄ +32% til Mors Dag
Vi er stolt nomineret i 5 kategorier til Ă„rets Danish Digital Award. Vinder 1 guld i Personalisering og 2 bronze i henholdsvis Commerce og Analytics & AI.
Alle 3 med casen 'Sig det med AI', udviklet i samarbejde med Responsive
